Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Help! Een klacht of een claim

3 maart 2017

Gegevens

Datum:
3 maart 2017
Tijd:
13:30 - 17:30
Evenement Categorieën:
,

Locatie

Van der Valk Hotel Houten
Hoofdveste 25
Houten, 3992 DH Nederland
+ Google Maps
 

De laatste jaren wordt van de tandarts steeds uitdrukkelijker gevraagd dat hij bereid is om verantwoording af te leggen over zijn doen en laten. Dus moet hij goed op de hoogte zijn van wat er komt kijken bij klachten en geschillen. Deze cursus helpt u daarbij.

Wkkgz
Sinds 1 januari is een aantal zaken veranderd door de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Zo heeft de patiënt een sterkere positie. U maakt kennis met de verschillende instanties waar een ontevreden patiënt terecht kan. Ook zal ingegaan worden op de normen die rechters hanteren bij de beoordeling van tandheelkundig werk.

Bedreiging
Want, soms komt een zaak voor een commissie of een (tucht)rechter. Zo’n procedure is een ultieme manier van verantwoording afleggen. Onderzoek heeft uitgewezen dat zelfs al een relatief vriendelijke procedure door aangeklaagde tandartsen als een forse bedreiging wordt ervaren. Dat komt voor een deel door de onbekendheid met zo’n proces en daar kunt u iets aan doen.

Cursusleider
De cursus wordt gegeven door Wolter Brands.