Vijf communicatiefouten die veel mondzorgprofessionals maken
Slechte communicatie met uw patiënten kan u veel geld kosten. Wilt u beter leren communiceren, maar weet u niet hoe? Irelands Dental Magazine zette de vijf grootste communicatiefouten op een rij.
Fout 1: U bouwt geen band op met uw patiënt
Als u wilt dat uw patiënt interesse heeft in uw diensten, dan moet u eerst geïnteresseerd zijn in de patiënt. Let niet teveel op de klok, maar probeer uw patiënt te leren kennen.
Fout 2: U praat veel over technische details
Uw patiënt weet veel minder van tandheelkunde dan u. Leef u in in uw patiënt, zodat u uitleg geeft die uw patiënt begrijpt. Daarmee vergroot u de kans dat uw patiënt instemt met de oplossing die u voorstelt.
Fout 3: U veronderstelt dat u weet wat uw patiënt wil
Ga niet uit van veronderstellingen, maar behandel elke patiënt zonder vooroordelen. Zo creëert u een betere band met uw patiënt en mogelijkheden waar u zelf niet aan dacht.
Fout 4: U denkt al aan uw antwoord, terwijl uw patiënt nog praat
Probeer te luisteren om te begrijpen wat uw patiënt wil. Met aandachtig luisteren, bouwt u een band op en kunt u uw patiënt een oplossing op maat bieden.
Fout 5: U laat uw patiënt er thuis even over nadenken
Zorg ervoor dat de patiënt instemt met het voorgestelde behandelplan voordat hij of zij uw praktijk verlaat. Anders is de kans groot dat uw inspanningen voor niets zijn geweest.
Bron:
Irelands Dental Magazine
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!