7 redenen om compassie bij medewerkers te cultiveren

teamwork

1.Verhoog scores patiënttevredenheid
Patiënten die compassie ondervinden, geven zorginstellingen de hoogste scores – en gaan vervolgens al hun familie en vrienden vertellen over het geweldige personeel dat voor hen heeft gezorgd.

2.Verhoog motivatie van je personeel en behoud ze
Je zult je beste mensen langer vasthouden en zij zullen de standaard van zorg hoog houden, wanneer ze worden uitgenodigd hun hart mee te nemen naar hun werk.

3.Reduceer het risico op klachten, tuchtrecht- en strafzaken
Als vuistregel kun je stellen dat mensen geen klachten indienen tegen mensen die ze aardig vinden.

4.Verbeter patiëntveiligheid
Betere communicatie met patiënten staat gelijk aan minder fouten.

5.Gebruik minder ziekenhuismiddelen
Mensen die het gevoel hebben dat er voor ze wordt gezorgd, maken minder gebruik van zorg. Zij gebruiken bijvoorbeeld minder pijnmedicatie en kunnen gewoonlijk sneller naar huis, omdat er meteen al in hun behoeften is voorzien.

6.Bespaar op tijd van je medewerkers
Gebruik minder tijd voor schadebeperking voor de onhandige communicatoren die misverstanden veroorzaken en de gevoelens van hun patiënten kwetsen.

7.Betere medische uitkomsten
Onderzoek toont aan dat patiënten die empathie ervaren veel vaker therapietrouw zijn en daardoor betere zorguitkomsten tonen.

Bron:
Harriët Messing
Communicatieadviseur en tekstschrijver. Via haar blog schrijft ze over de omslag naar klantgericht denken in de zorgsector.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wat is je functie?

Lees meer over: Management, Ondernemen
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *