Het belang van social media voor kleine bedrijven
Vandaag de dag is social media een van de meest bereikbare en effectieve middelen voor marketing. Vooral kleine bedrijven en praktijken kunnen via hier makkelijk hun doelgroep bereiken en meer mensen aantrekken.
Persoonlijk contact
Het hebben van een kleine praktijk betekent vaak ook een klein budget, een klein team en weinig tijd. Social media is daarom een hele makkelijke manier om klanten te bereiken, en ook voor klanten om de praktijk te bereiken. Op vragen of klachten kan snel worden gereageerd, wat de klant het gevoel geeft dat er naar hem of haar wordt geluisterd. Daarnaast is het gebruik van social media voor het merendeel gratis, en kan er op een hele simpele manier een gezicht worden gegeven aan het bedrijf en een persoonlijke band worden opgebouwd met de klant.
Advertenties
Naast het persoonlijk contact met klanten, kan via social media ook worden geadverteerd. Deze kunnen worden gericht op specifieke doelgroepen. Vanwege de mogelijkheid om interactieve reclames aan te bieden, is het aannemelijk dat potentiële klanten hier beter op zullen reageren en inspelen. Bijkomend voordeel is dat als iemand ergens op reageert of op vind ik leuk drukt, dit ook weer zichtbaar is voor de vrienden van die persoon.
Starten met social media
Inzien dat social media een goede hulp kan zijn is belangrijk, maar dit ook daadwerkelijk voor een bedrijf laten werken is weer wat anders. Een aantal tips die opgevolgd zouden kunnen worden zijn als volgt:
- Zorg voor een strategie met duidelijke doelen en tactieken om deze doelen te bereiken
- Vergelijk bedrijven en praktijken met soortgelijke doelen op social media en kijk hoe zij te werk gaan
- Creëer daadwerkelijk een account en, heel belangrijk, houd deze ook goed bij
- Maak gebruik van verschillende platforms en promoot het ene medium via het andere medium enzovoort
Bron: Dentistry
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!