Tips voor het schrijven van een herinneringsbrief of -e-mail aan patiënten

internet

Een herinneringsbrief- of e-mail is een heel geschikt middel om contact te houden met uw patiënten. 8 tips voor het schrijven van een effectieve herinnering.

 

 

 

 

  1. Stuur geen herinnering rondom feestdagen of tijdens vakanties. Uw patiënten zijn dan met andere dingen bezig.
  2. Een herinneringsbrief/e-mail is niet alleen geschikt voor de halfjaarlijkse controle of gebitsreiniging. U kunt de brief ook gebruiken om uw patiënten te herinneren aan uw behandelvoorstel.
  3. Maak de brief/e-mail niet langer dan een A4 en trek de aandacht van de patiënt in de inleiding.
  4. Vertel aan het eind van de brief/e-mail wat de patiënt moet doen, maar oefen niet teveel druk uit.
  5. Maak de herinnering opvallend door een illustratie toe te voegen of een bijzondere opmaak te gebruiken. 
  6. Als u een brief met postzegels frankeert, gebruik dan postzegel met een toepasselijke afbeelding.
  7. Bel patiënten op, als zij na tien dagen nog niet op uw brief/e-mail gereageerd hebben. Bied aan om meteen een afspraak te maken.
  8. Maak het uzelf makkelijk voor de volgende herinneringsbrief/e-mail: houd bij wie u wanneer een herinnering gestuurd heeft. Noteer ook wat de aanleiding voor de brief/e-mail was en wat de reactie van uw patiënt was.



Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wat is je functie?

Lees meer over: Communicatie, Ondernemen
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *