Tips voor het schrijven van een herinneringsbrief of -e-mail aan patiënten
Een herinneringsbrief- of e-mail is een heel geschikt middel om contact te houden met uw patiënten. 8 tips voor het schrijven van een effectieve herinnering.
- Stuur geen herinnering rondom feestdagen of tijdens vakanties. Uw patiënten zijn dan met andere dingen bezig.
- Een herinneringsbrief/e-mail is niet alleen geschikt voor de halfjaarlijkse controle of gebitsreiniging. U kunt de brief ook gebruiken om uw patiënten te herinneren aan uw behandelvoorstel.
- Maak de brief/e-mail niet langer dan een A4 en trek de aandacht van de patiënt in de inleiding.
- Vertel aan het eind van de brief/e-mail wat de patiënt moet doen, maar oefen niet teveel druk uit.
- Maak de herinnering opvallend door een illustratie toe te voegen of een bijzondere opmaak te gebruiken.
- Als u een brief met postzegels frankeert, gebruik dan postzegel met een toepasselijke afbeelding.
- Bel patiënten op, als zij na tien dagen nog niet op uw brief/e-mail gereageerd hebben. Bied aan om meteen een afspraak te maken.
- Maak het uzelf makkelijk voor de volgende herinneringsbrief/e-mail: houd bij wie u wanneer een herinnering gestuurd heeft. Noteer ook wat de aanleiding voor de brief/e-mail was en wat de reactie van uw patiënt was.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!