Voorbeeldbrieven
Bekijk en download de voorbeeldbrieven die je aan de patiënt van de mondzorgpraktijk kunt meegeven om thuis de adviezen nogmaals te lezen.
Voorbeeldbrief: Waarom moet ik ineens in de T-codes?
Voorbeeldbrief met uitleg over overgang van M-codes naar T-codes. Je kent het vast wel als mondhygiënist. Je wil je graag aan de paro richtlijn houden, maar een andere mondhygiënist (of andere behandelaar) heeft het niet zo nauw genomen en declareerde bijvoorbeeld onder een M-code elk half jaar subgingivale reiniging. Met deze voorbeeldbrief kun je de overgang naar de T-codes goed uitleggen aan je patiënt.
Voorbeeldbrief: Waarom heeft u een kroon nodig?
Voorbeeldbrief voor de patiënt met uitleg over de voor- en nadelen van kronen.
Voorbeeldbrief: Waarom is er nu ineens van alles aan de hand?
Voorbeeldbrief voor de patiënt waarin je antwoord geeft op de vraag: Hoe komt het dat er vroeger met mijn gebit nooit iets aan de hand was en nu ineens een uitgebreid behandelplan wordt voorgesteld?
Voorbeeldbrief: Een wortelpuntontsteking en een tandvleesontsteking
Voorbeeldbrief waarin uitleg wordt gegeven over de ontsteking. Is het een paro-endo of endo paro?
Voorbeeldbrief: Oppervlakkige tandvleesontsteking: wat is het en hoe komt dit?
Uitleg voor de patiënt over tandvleesontsteking en hoe te voorkomen.
Voorbeeldbrief: Uw tandvlees heeft een score …. gekregen. Wat betekent dat?
Voorbeeldbrief voor de patiënt met uitleg over de score.
Voorbeeldbrief: Waarom een wortelkanaalbehandeling? (Deel 1)
Voorbeeldbrief wortelkanaalbehandeling met uitleg waarom een wortelkanaalbehandeling nodig kan zijn en wat het nut is. Deel 1
Voorbeeldbrief: Waarom een wortelkanaalbehandeling? (Deel 2)
Voorbeeldbrief wortelkanaalbehandeling met uitleg waarom een wortelkanaalbehandeling nodig kan zijn en wat het nut is. Deel 2
Voorbeeldbrief: Uitleg over check en reinigen implantaat
Voorbeeldbrief voor de patiënt met informatie over check en reiniging van een implantaat.
Voorbeeldbrief: Welke voeding bij parodontitis?
Voorbeeldbrief voor de patiënt met informatie over welke voeding te kiezen bij parodontitis.
Voorbeeldbrief: Herhaaldelijk niet nakomen paro afspraak
Voorbeeldbrief voor de patiënt bij herhaaldelijk afzeggen of niet op afspraak komen.
Voorbeeldbrief: Plan samenwerking consultatiebureau
Op 1 november 2022 is in de Tweede Kamer de motie over het inzetten van mondzorgcoaches op de consultatiebureaus in risicowijken aangenomen. De minister heeft toegezegd dat mondhygiënisten een betaaltitel krijgen om aan de slag te gaan op consultatiebureaus.
Als je bij een consultatiebureau wilt gaan werken, heb je meerdere partijen nodig om daadwerkelijk te starten. Het vergt veel tijd om deze achter je te krijgen. Deze brief kun je hierbij gebruiken.
Voorbeeldbrief: Informatie na initiële therapie
Voorbeeldbrief patiënt met informatie na initiële therapie: wat zijn normale klachten, wat niet, hoe kun je de pijn verzachten en wat kun je verwachten na een verdoving.
Voorbeeldbrief: Heeft u pas een kunstgebit?
Informatie voor patiënten die sinds kort een kunstgebit hebben. In de vorm van vraag en antwoord.
Voorbeeldbrief: Bij verwijzing van tandarts naar mondhygiënist
Voorbeeldbrief patiënt bij verwijzing van tandarts naar mondhygiënist of voor de mondhygiënist om zelf te versturen voorafgaand aan de intake.
Voorbeeld formulier na afnemen van de evaluatiestatus paro
Dit formulier kunt u invullen na het afnemen van de evaluatiestatus paro en meegeven aan de patiënt.
Voorbeeld formulier na afnemen van de herbeoordeling paro
Dit formulier kunt u invullen na het afnemen van de herbeoordeling paro en meegeven aan de patiënt.
Voorbeeldbrief: Uitleg van de parostatus
Dit formulier kunt u invullen na het beoordelen van de parodontiumstatus en foto’s en meegeven aan de patiënt.