Consumentenuitgaven mondverzorging met 2,5% gestegen

De consumentenuitgaven voor mondverzorging in supermarkten en drogisterijen zijn 2,5% gestegen, meldt het vakblad Nieuwe Drogist. Het aandeel van drogisterijen in de mondverzorgingsmarkt steeg met 5,7% en komt totaal uit op 59%. Het merendeel van de consumenten koopt mondverzorgingsproducten dus bij de drogisterij. Het aandeel van supermarkten voor mondverzorging daalde juist met 1,8%.



Binnen de omzet van mondverzorging vormt tandpasta het grootste segment, met een stabiele omzet. Kleinere segmenten als mondwater, spray en floss groeien wel. De omzet van opzetborstel voor elektrische tandenborstels groeit met 1,5% terwijl de omzet van handtandenborstels 4,6% daalde.

Bron:
Nieuwe Drogist

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wat is je functie?

Lees meer over: Markttrends, Thema A-Z
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *