klantenservice

Zorgverzekeraar VGZ verliest duizenden klanten

Zorgverzekeraar Coöperatie VGZ heeft 123.000 klanten verloren. Dat meldt regionaal dagblad De Limburger.

Hoewel de zorgverzekeraar 4,3 miljoen verzekerden telt, is de organisatie erg geschrokken van dit hoge aantal, zo meldt De Limburger. VGZ gaat nu uitzoeken hoe dat kan en zint op maatregelen om herhaling komend jaar te voorkomen.

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
Contract, deal, ondertekenen

Schippers: Zorgverzekeraars moeten alleen gecontracteerde zorg vergoeden

Minister Edith Schippers van VWS wil dat patiënten die naar een ziekenhuis gaan waarmee hun zorgverzekeraar geen contract heeft, de rekening voor een groot deel of volledig zelf gaan betalen. De zorgverzekeraars moeten ervoor zorgen dat mensen voordat zij hun zorgverzekering afsluiten, weten met welke artsen en ziekenhuizen de verzekeraar een contract heeft.

Bron:
Zorgvisie

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen

NZa: Verzekeraars vrij in vergoeden zorg buiten contract

Zorgverzekeraars mogen zelf de hoogte van de vergoeding bepalen voor niet-gecontracteerde zorgaanbieders, zo verduidelijkt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) nog eens in haar uitleg van artikel 13 van de zorgverzekeringswet (Zvw). Voorwaarde is dat de zorgverzekeraar voldoende zorg contracteert voor zijn verzekerden. Ook moet de consument voorafgaand aan de behandeling kunnen achterhalen wat de hoogte van de vergoeding is, in absolute bedragen.

Hoogte vergoeding
De hoogte van de vergoeding voor zorg geleverd door niet-gecontracteerde zorgaanbieders mag niet nul euro zijn. De verzekerde heeft recht op een vergoeding, zo staat in de wet. Maar de verzekeraar mag zelf de hoogte van die vergoeding bepalen. Op deze manier kan de zorgverzekeraar een sturende rol op zich nemen en selectief zorg inkopen op basis van prijs en kwaliteit voor zijn verzekerden. Dat is van belang om de zorg ook in de toekomst betaalbaar en toegankelijk te houden voor iedereen.

De NZa heeft in haar toezicht op de naleving van de zorgplicht als bedoeld in de Zvw altijd al deze lijn gehanteerd. De NZa verduidelijkt de regeling nu omdat er verwarring ontstond over de passage dat de keuzevrijheid niet belemmerd mag worden door de hoogte van de vergoeding voor zorg wanneer gekozen wordt voor een niet-gecontracteerde aanbieder.

Voldoende zorg
Voor de verzekerden moet er voldoende zorg worden gecontracteerd. Dat is een voorwaarde waar verzekeraars aan moeten voldoen, dit is de zogenoemde zorgplicht. De consument behoudt bovendien de keuze om naar een niet-gecontracteerde zorgaanbieder te gaan, maar gaat dan akkoord met de vergoeding die de zorgverzekeraar daarvoor heeft vastgesteld. Consumenten kunnen tot slot kiezen tussen verzekeringspolissen, ook op basis van de hoogte van de vergoeding voor niet-gecontracteerde zorg.

Transparantie
Transparantie over de gecontracteerde zorgaanbieders en de hoogte van de vergoeding zijn belangrijk in dit keuzeproces. De NZa ziet erop toe dat zorgverzekeraars hier duidelijk informatie over geven aan de consument.


Bron:
NZa

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen

Welke verzekeraars hebben maximum mondzorgvergoeding geschrapt?

VGZ en CZ waren de eerste zorgverzekeraars die de maximale mondzorgvergoedingen schrapten. Daar is inmiddels een aantal verzekeraars bijgekomen. Bekijk de lijst op Independer.

Lees meer over: Tarieven, Thema A-Z, Zorgverzekeringen
Score - beoordeling

Patiënt vergelijkt zorgaanbieder amper

Patiënten maken vooralsnog nauwelijks gebruik van openbare kwaliteitsinformatie over zorgaanbieders. Dat concluderen onderzoekers van het Erasmus Universiteit in het magazine Economische Statistische Berichten (ESB). Wel laten ze zich adviseren door de huisarts. De verzekeraar speelt geen grote rol.

Lees het hele artikel

Bron:
Skipr

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen

Verzekeraar moet helder zijn over afhandeltermijnen

Zorgverzekeraars moeten helder zijn over de doorlooptijden bij de vergoeding van declaraties en toestemming voor het krijgen van zorg. Die aanbeveling doet de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) naar aanleiding van haar Thematisch onderzoek Zorgplicht.

Het is voor verzekerden niet altijd duidelijk wanneer hun declaratie betaald wordt en hoe lang het duurt voor zij weten of ze een behandeling mogen ondergaan. Verzekeraars moeten consumenten hier goed over informeren, zo stelt de NZa.

Reactietermijn
In de polisvoorwaarden van iedere zorgverzekering staat voor welk type zorg toestemming vooraf nodig is van de verzekeraar. Hoe lang het duurt om die toestemming te krijgen, verschilt per verzekeraar en varieert. Bijvoorbeeld in de mondzorg duurt het tussen de 3 tot 13 werkdagen voordat er toestemming is. De NZa doet een beroep op alle zorgverzekeraars om hun reactietermijn transparant te maken.

Overnemen
Heeft een verzekerde eenmaal toestemming en stapt deze vervolgens over naar een andere zorgverzekeraar, dan moet die de toestemming overnemen. Niet alle verzekeraars doen dat in alle gevallen, blijkt uit het onderzoek. Elf zorgverzekeraars ontvingen hiervoor een handhavingsmaatregel van de NZa.

Als verzekeraars geen toestemming geven aan hun verzekerde om bepaalde zorg of vergoeding van zorg te krijgen, dan moeten ze in hun afwijzingsbrief aangeven op welk artikel uit de polisvoorwaarden ze dat baseren. Acht verzekeraars doen dit niet altijd of niet volledig, ook zij krijgen een handhavingsmaatregel opgelegd.

Verzekeraars hebben voor de basisverzekering zorgplicht. Dat betekent dat zij ervoor moeten zorgen dat hun verzekerden (de kosten van) zorg en de bemiddeling naar zorg krijgen waar zij recht op hebben. Voor consumenten is het belangrijk dat helder is waar zij wel en geen recht op hebben. Bijvoorbeeld om te weten hoe ze bezwaar kunnen maken, wat de doorlooptijden zijn voor klachten en het verwerken van nota’s en wat de voorwaarden zijn voor het indienen van buitenlandse nota’s. Uit het onderzoek blijkt dat dit niet bij alle verzekeraars transparant en eenduidig is.

Bron:
NZa


Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
daling

Achmea in rode cijfers: zorgtak maakt winst

Verzekeraar Achmea is vorig jaar in de rode cijfers beland. Het financiële concern boekte een nettoverlies van 208 miljoen euro, waar het in 2010 onder de streep nog 1,2 miljard euro overhield. De baten liepen met 8 procent terug tot 23,2 miljard euro. Op zorgverzekeringen werd wel winst gemaakt.

Bron:
Skipr

 

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
geld

VGZ en CZ: We betalen tandartstarieven, al kost het miljoenen

Zorgverzekeraars VGZ en CZ vergoeden de hogere kosten van tandartsen aan hun klanten. Eerder had VGZ juist aan de bel getrokken over de veel te hoge tarieven van sommige tandartsen. “Wij hebben onvoldoende contracten kunnen sluiten met tandartsen om aan zorgsturing te doen”, aldus een woordvoerder van VGZ. Zorgverzekeraar Achmea vindt dat de volledige vergoeding een “blanco cheque is om voor tandartsen om tarieven opnieuw te verhogen.”

Bron:
Zorgvisie

Lees meer over: Tarieven, Thema A-Z, Zorgverzekeringen
mondzorg-aavullendeverzekering

Hoe geef je burgers invloed op de inhoud van de basisverzekering?

Het NIVEL, VUmc en LUMC hebben drie methodes getest om de voorkeuren van burgers te peilen voor vergoeding van behandelingen via het basispakket. De methodes blijken alle drie geschikt.

Voorkeur bevolking meenemen
De vergoeding van zorg via de basisverzekering wordt steeds opnieuw tegen het licht gehouden. Het College voor Zorgverzekeringen (CVZ) brengt jaarlijks een ‘pakketadvies’ uit aan de minister van VWS. Dit bevat onder meer adviezen om behandelingen wel of niet in de basisverzekering op te nemen, bijvoorbeeld het plaatsen van buisjes in het trommelvlies of bepaalde geneesmiddelen. Tot dusver worden deze adviezen opgesteld door een gespecialiseerde commissie en daarna voorgelegd aan een aantal ‘veldpartijen’, zoals artsen- en patiëntenorganisaties. Het college wilde weten of het mogelijk is de voorkeuren van de bevolking mee te nemen in de adviezen.

Ordenen en waarderen, betalingsbereidheid of een totaalpremie
Het CVZ vroeg het NIVEL, LUMC en de VU methodes te ontwikkelen om de voorkeuren van burgers te meten en betrouwbaarheid, validiteit en effectiviteit van deze methodes te onderzoeken. Er zijn drie methoden getest. Bij de eerste methode kunnen burgers behandelingen ordenen in volgorde van belangrijkheid en waarderen. Bij ordenen staat de belangrijkste bovenaan. Bij de tweede methode geven burgers aan wat ze zelf maximaal bereid zijn te betalen om een behandeling op te nemen in de basisverzekering. Bij de derde methode stijgt en daalt de hoogte van de totale premie voor het basispakket afhankelijk van wat iemand in de basisverzekering wil hebben. Bijvoorbeeld een stijging met 2,04 euro per jaar voor stamceltherapie. De drie methoden geven een vergelijkbaar beeld van de voorkeuren van verzekerden.

Draagvlak en effect
NIVEL-programmaleider Judith de Jong: “Door de oordelen van burgers mee te wegen in de besluitvorming zijn al in een vroeg stadium draagvlak en effect van een maatregel te bepalen. Toch betekent het niet per se dat maatregelen waar maar weinig burgers vóór zijn, automatisch uit het basispakket kunnen worden geschrapt. Er spelen immers ook andere overwegingen mee dan wat de burger ervan vindt. Ook is het lastig aan te geven waarom burgers de ene behandeling wel en de andere niet in het basispakket willen. Dat is iets wat we in vervolgstudies willen uitzoeken. Het huidige onderzoek was er vooral op gericht de methodes te testen.”

Onderzoek
Voor het onderzoek is aan bijna 4500 leden van het Consumentenpanel Gezondheidszorg van het NIVEL en het Verzekerdenpanel een vragenlijst toegestuurd. Bijna 2500 van hen stuurden de vragenlijst ingevuld terug.

Bron:
Nivel

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
prijzen

Zorgverzekeraar VGZ past maximale tarieven mondzorg niet toe

Zorgverzekeraar VGZ heeft besloten om de maximum tarieven per behandeling niet toe te passen. Hiermee komt VGZ de klant tegemoet.

VGZ heeft van haar klanten vragen ontvangen over vergoedingen rondom mondzorg. Het heeft daarbij gemerkt dat zij het beleid over de maximale tarieven mondzorg niet tijdig heeft gecommuniceerd . Coöperatie VGZ heeft daarom besloten om voor al haar merken (VGZ, Univé Zorg, IZA, UMC en Cares) de maximale tarieven mondzorg niet toe te passen tot het einde van het jaar. Bijvoorbeeld voor het merk VGZ betekent dit afhankelijk van het aanvullende pakket een vergoeding van 80% per behandeling tot 250, 500 of 1000 euro per jaar.

VGZ blijft ook in de toekomst de tandartstarieven monitoren. Op deze wijze wil de zorgverzekeraar haar klanten inzicht geven in de ontwikkeling van de tarieven. Tandartsen met redelijke tarieven komen op de ‘groene lijst’, tandartsen met extreme uitschieters in de tarieven worden aangesproken.

Coöperatie VGZ informeert haar klanten en zorgaanbieders de komende weken verder over de gevolgen van deze maatregel.

Bron:
UVIT

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen

NZa: Materiële controles bij zorgverzekeraars moeten beter

Materiële controles bij zorgverzekeraars moeten beter. Dat blijkt uit het rapport rechtmatigheid uitvoering zorgverzekeringswet van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Niet alleen kunnen zorgverzekeraars tijdiger controleren of gedeclareerde zorg wel echt geleverd is, de materiële controles kunnen ook groter van omvang zijn en zorgaanbieders aan elkaar kunnen spiegelen om opvallendheden te ontdekken. De NZa handhaaft hier strikter op en stuurt aanwijzingen en informatieverzoeken naar een aantal verzekeraars.

Focuspunt
De uitvoering van materiële controles is al enige tijd een focuspunt van de NZa in het vereveningsonderzoek. Vorig jaar deed de NZa al enkele verbetersuggesties aan verzekeraars. Nu blijken ze die onvoldoende snel op te pakken. Vijf zorgverzekeraars krijgen de opdracht om de NZa te laten zien hoe zij hun materiële controles gaan verbeteren. Verbeterpunt is onder andere de regie over controles: die vinden nu op verschillende plekken plaats, de samenhang kan beter. Ook kunnen verzekeraars systematischer controleren, bijvoorbeeld informatie van zorgaanbieders aan elkaar spiegelen, zodat grote afwijkingen aan het licht komen.

In het onderzoek over 2010 heeft de NZa met extra aandacht gekeken naar hoe verzekeraars met gepast gebruik omgaan: in hoeverre krijgen verzekerden effectieve zorg? Als veel mensen zorg krijgen die eigenlijk niet nodig is, of waar een andere behandeling passender voor is, lopen de zorgkosten onnodig op. Uit het onderzoek komt naar voren dat het sturen op gepast gebruik beter moet worden ingebed in de organisatie van zorgverzekeraars. Verzekeraars zouden hun kennis van gepast gebruik meer bij hun zorginkoop en risicoanalyses moeten betrekken. De NZa blijft ook in haar onderzoek over 2011 naar gepast gebruik kijken en gaat hier scherper op toezien hoe verzekeraars in de breedte hun rol oppakken op gepast gebruik, zowel vooraf in bijvoorbeeld risicoanalyses als achteraf.

Vier zorgverzekeraars krijgen een aanwijzing voor geconstateerde onjuistheden in hun verantwoording of bestuursverklaring.

Rechtmatigheid uitvoering
De NZa onderzoekt jaarlijks de rechtmatigheid van de uitvoering zorgverzekeringswet. Daarbij kijkt ze naar de financiële verantwoordingsdocumenten die zorgverzekeraars aanleveren voor de verevening. Bij de verevening worden zorgverzekeraars gecompenseerd voor de risico’s die zij lopen op de samenstelling van hun verzekeringsportefeuille in de basisverzekering. Zij moeten immers iedereen accepteren, ongeacht iemands gezondheidssituatie. Daarom worden ze zowel vooraf (ex ante) als achteraf (ex post) gecompenseerd als hun verzekerden meer zorgkosten maken dan gemiddeld.

Bron:
NZa


Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
Voorbeeldbrief patiënt

NZa: verzekeraars weer in de fout met onjuiste afwijzingsbrieven

De NZa heeft opnieuw diverse verzekeraars op de vingers getikt voor het versturen van onjuiste afwijzingsbrieven naar mondzorgaanbieders en patiënten. Naar aanleiding van een door de Branchevereniging Tandtechniek ingediende klacht concludeerde de NZa dat de bewuste afwijzingsbrieven niet voldoen aan het NZa-richtsnoer informatieverstrekking ziektekostenverzekeraars en volmachten.

Mogelijke aanwijzing CZ
Verzekeraar CZ krijgt mogelijk een aanwijzing van de NZa vanwege het herhaald in de fout gaan met afwijzingsbrieven. Ook vorig jaar werd deze verzekeraar door de NZa op de vingers getikt vanwege onvolledige en onjuiste informatieverstrekking bij afwijzingsbrieven.
Ook van toepassing op brief aan tandarts
Het NZa-richtsnoer geldt voor informatieverstrekking aan consumenten, zowel direct als indirect via de zorgaanbieder en is dus ook van toepassing als de verzekeraar een brief stuurt aan de tandarts die – uit service-overweging – voor zijn patiënt een machtiging aanvraagt bij diens verzekeraar.

Ontbreken mogelijkheid beroep
De NZA concludeerde ondermeer dat in de ontvangen afwijzingsbrieven de mogelijkheid om tegen het besluit in beroep te gaan ontbreekt. Hierdoor wordt de patiënt een belangrijk ‘cliënten’-recht ontnomen.

Akkoordverklaring blijkt afwijzing
Verder concludeert de NZa dat verzekeraars onduidelijk communiceren. Zo schrijft een verzekeraar in de onderwerp van de brief ‘akkoordverklaring’ terwijl uit lezing van de brief blijkt dat ‘de techniekkosten op verzoek van de adviserend tandarts omlaag zijn gebracht omdat de kosten anders te hoog zijn.’ De NZa concludeert dat dit in feite een afwijzing is voor een deel van de aanvraag. Indien sprake is van een afwijzing dient dit duidelijk te worden vermeld en dient te worden aangegeven dat de verzekerde tegen de afwijzing in beroep kan gaan.

Meldpunt Zorgsignalen
De Branchevereniging Tandtechniek roept patiënten op de site www.mijnmond.info op een kopie van de afwijzingsbrief die hun tandarts ontving naar het Meldpunt Zorgsignalen te sturen.

Bron:
BVtandtechniek.nl

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
prijs, geld

Zorgverzekeraar laat zich teveel leiden door geld

“De Nederlandse zorgverzekeraars hebben het in de gesprekken met ons uitsluitend over geld. Ze letten nauwelijks op de kwaliteit van zorg en remmen elke inhoudelijke verandering af. Ik daag ze uit om de besprekingen niet te laten overschaduwen door de financiën.” Dat zegt Melvin Samsom, topman van het UMC St Radboud in Skipr magazine.

Patiënt als partner
Voor Samsom is de patiënt een partner. “Wij kunnen niet langer als twee partijen tegenover elkaar staan”.

“Het UMC St Radboud is een megabedrijf. Zakelijkheid, doelmatigheid en bedrijfsvoering zijn voor mij heel normale termen. Dan moeten we het ook hebben over de kern van ons werk: de dienstverlening aan de patiënt. Maar daar hoor je de verzekeraars niet over” zegt Samsom in het maart-nummer van Skipr magazine.

Bron:
Skipr

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
berekenen - premie

Minder mensen met aanvullende tandartsverzekering

CZ constateert dat het aandeel van de klanten met een aanvullende verzekering en tandartsverzekering daalt. CZ ziet hierin een bevestiging van de trend dat steeds meer mensen geen aanvullende en tandartsverzekering afsluiten.

Daling aantal verzekerden CZ
Zorgverzekeraar CZ heeft het aantal verzekerden in 2011 met 75 duizend zien dalen. Volgens CZ hebben de overstappers zich vooral laten leiden door kostenoverwegingen en hebben ze om die reden gekozen voor “prijsvechters”.

“CZ vindt het vooral op lange termijn belangrijk de zorg betaalbaar te houden door te sturen op kwaliteit en kostenbeheersing in de zorg”, aldus de zorgverzekeraar in een persbericht. “CZ waarborgt de continuïteit voor haar verzekerden en heeft zich daarom niet gemengd in de prijzenslag.”

Bron:
Skipr

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
Stijging - verzekering

Nederlanders besparen weinig op zorgverzekering

Weinig Nederlanders bezuinigen op hun ziektekostenverzekering. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS langs zorgverzekeraars.

Het aantal mensen dat een aanvullende verzekering heeft afgesloten, is bij de meeste verzekeraars die aan het onderzoek van de NOS meewerkten, met ongeveer 1 procent teruggelopen. Hetzelfde geldt voor het aantal mensen dat een tandartsverzekering heeft genomen. Tussen de 2 en 3 procent van de mensen die een aanvullende verzekering hebben, kozen dit jaar voor een eenvoudigere verzekering dan vorig jaar. Een vergelijkbaar aantal mensen gaf de voorkeur aan een eenvoudigere tandartsverzekering. Hiermee komt de verwachting niet uit dat mensen dit jaar massaal voor goedkopere oplossingen zouden kiezen, omdat verzekeringen duurder zijn geworden en er minder wordt vergoed.

Bron:
Zorgvisie

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
Geld

Wie betaalt de tandartsrekening van het kind?

Independer.nl heeft de grote verzekeraars gevraagd hoe zij met de rekening van behandeling bij kinderen omgaan. Helaas blijft het allemaal wat onduidelijk. Bekijk de vergoedingen van een aantal zorgverzekeraars hierover op Independer.

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
tandarts

CZ gaat klagen bij minister over tandartsen

Zorgverzekeraar CZ gaat volgende week zich volgende week beklagen bij minister Edith Schippers van Volksgezondheid over het gedrag van tandartsen. CZ heeft dat gezegd.

Tandartsen mogen sinds het begin van het jaar bij wijze van experiment zelf hun prijzen bepalen. Volgens CZ worden er bij veelvoorkomende behandelingen forse prijsstijgingen in rekening gebracht, die in sommige gevallen oplopen tot 70 procent. Dat is slecht voor de betaalbaarheid van de zorg. De tandartsrekeningen worden via de ziektekostenpolissen immers betaald door alle Nederlanders.

Experiment

Het experiment met vrije prijzen is bedoeld om de tandartsen aan te moedigen om betere kwaliteit te leveren tegen een scherpe prijs. Minister Schippers heeft eerder gedreigd het experiment meteen stop te zetten als de tandartsen het experiment gebruiken om de prijzen fors op te drijven. Donderdag herhaalt ze die boodschap. Via haar woordvoerder laat ze verder weten dat het uitgesloten is dat er moet worden bijbetaald voor iets dat in het basispakket zit.

Bijbetalen

Volgens CZ zijn weinig tandartsen weinig bereid om contracten af te sluiten met de zorgverzekeraars over de prijzen die ze hun klanten in rekening brengen.

Om te voorkomen dat CZ-verzekerden onverwacht extra moeten bijbetalen, heeft CZ besloten een groot deel van de tandartsrekeningen toch te betalen. “Maar dat maakt de zorg wel duurder. Immers: de prijzen zijn vaak omhoog gegaan. De premiebetaler moet daarvoor opdraaien.”

Bron:
SociaalTotaal

 

 

Lees meer over: Tarieven, Thema A-Z, Zorgverzekeringen
vergoeding - geld -rechter

Vergoeding tandarts kind in gevaar

Tandartskosten voor kinderen dreigen niet meer altijd volledig te worden vergoed vanuit de basisverzekering. De drie grootste verzekeraars (Achmea, VGZ en CZ) hebben maximale vergoedingen vastgesteld. Als een tandarts duurder is, moeten de ouders bijbetalen.

De verzekeraars hebben voor het maximum gekozen omdat tandartsen sinds dit jaar zelf hun tarieven mogen vaststellen. Van de grote verzekeraars vergoedt alleen Menzis wel alle mondzorg voor kinderen.

Minister Schippers van Volksgezondheid zegt dat de proef met vrije tandartstarieven snel wordt beëindigd als de mondzorg voor kinderen niet meer geheel wordt vergoed.

Bron:
NOS

Lees meer over: Thema A-Z, Zorgverzekeringen
kindertandarts - kind

TV uitzending Kassa: kinderen betalen voor de tandarts

Kinderen tot en met 18 jaar gaan gratis naar de tandarts. De kosten hiervoor worden betaald uit de basisverzekering. Sinds het begin van dit jaar mogen tandartsen hun eigen tarieven vaststellen. De zorgverzekeraars vergoeden echter maar tot een maximumbedrag. Hierdoor moeten kinderen gaan bijbetalen als de tandarts meer in rekening brengt dan wat er vergoed wordt. De tandarts slaat alarm en vreest dat vooral achterstandsgezinnen de tandarts gaan vermijden.

Lees meer over: Tarieven, Thema A-Z, Zorgverzekeringen
Contract, deal, ondertekenen

VGZ sluit contract met Kies mondzorg

“We zijn erg blij met deze overeenkomst”, aldus Marc Janssen, manager zorginkoop van coöperatie VGZ. “Het laat zien dat er met een grote groep tandartsen wel degelijk afspraken te maken zijn over prijs-kwaliteit. Kies Mondzorg valt op door een transparante wijze van communiceren naar ons, maar ook naar hun patiënten via ondermeer hun website. Daarnaast hebben de veertien praktijken alle specialismen in huis en zijn zaken als vervanging tijdens vakanties prima georganiseerd. We kijken uit naar de samenwerking.”

Patiënt voorop
“Bij Kies Mondzorg staat de patiënt voorop,” aldus Harrie Op de Laak, tandarts-directeur van Kies Mondzorg. “De prijs is niet het enige criterium voor de patiënt. Uit onze patiënten enquête is gebleken dat toegankelijkheid, informatie over de behandeling, aandacht voor de wensen van de patiënt en kwaliteit van groot belang zijn. Met VGZ hebben we een goede aansluiting weten te vinden tussen de prijs van een behandeling en de behoeften van onze patiënten. Voor VGZ verzekerden hebben we nu een overeenkomst gesloten waarbij de patiënt de echte winnaar is.”

De overeenkomst betekent voor de verzekerden van VGZ dat behandelingen uit het basispakket volledig worden vergoed.

Bron:
VGZ

Lees meer over: Ondernemen, Thema A-Z, Zorgverzekeringen